Kwaliteit

Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorg (HKZ)

Al Firdaus Zorg staat voor kwaliteit
Al Firdaus Zorg zal de HKZ certificaat behalen. Dit houdt in dat de zorgverlening voldoet aan hoge kwaliteitseisen, opgesteld door de stichting Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorg (HKZ).

 

Wat is HKZ
Het HKZ certificaat is vergelijkbaar met de ISO-eisen voor het bedrijfsleven. Wij willen dat onze klanten verzekerd zijn van professionele zorg en gekwalificeerde medewerkers. De kwaliteitseisen zijn vastgelegd in onze protocollen, procedures en werkinstructies. Twee keer per jaar wordt getoetst of Al Firdaus Zorg voldoet aan deze eisen. Toetsing gebeurt eens per jaar intern en eens per jaar door een extern bureau. Het ISO/HKZ kwaliteitssysteem vereist dat de organisatie continu werkt aan het verbeteren van de zorgverlening. Op die manier blijven we als organisatie scherp.

 

Eisen en normen van HKZ
HKZ stelt kwaliteits- en veiligheidsnormen op voor ruim 30 branches in Zorg en Welzijn. Dit gebeurt voor bijvoorbeeld apotheken, verpleeghuizen, verzorgingshuizen & thuiszorgorganisaties, kinderopvang en GGZ. Aan deze normen is het HKZ-keurmerk verbonden. Een organisatie met dit keurmerk heeft intern de zaken goed op orde, stelt de klant principieel centraal en werkt voortdurend aan verbetering van de zorg- en dienstverlening.
(Bron: www.hkz.nl)

Klanttevredenheid

Als thuiszorgorganisatie hechten wij veel waarde aan de tevredenheid van onze klanten. Wij zoeken altijd naar manieren om de klanttevredenheid te verbeteren. Opmerkingen, suggesties en klachten worden altijd serieus genomen en helpen ons om onze dienstverlening te optimaliseren. We ontvangen daarom graag feedback over onze diensten.

 

Onafhankelijk klanttevredenheidsonderzoek

Wij streven erna om jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek laten verrichten door een extern en onafhankelijk onderzoeksbureau. Het onderzoek brengt de mening van klanten die thuiszorg ontvangen van Al Firdaus Zorg in kaart. 

 

Al Firdaus Zorg blijft innoveren 
Wij zijn doorlopend op zoek naar manieren om de zorg die wij leveren te optimaliseren. Suggesties over hoe wij onze kwaliteit of service kunnen verbeteren, kunt u delen door gebruik te maken van het contactformulier, te bellen of te mailen. 

Zorgkaart

Al Firdaus Zorg staat voor transparantie en het continu werken aan kwaliteitsverbetering. Een onderdeel daarvan is feedback van onze klanten. Eén van de manieren om onze zorg te beoordelen is door het invullen van een evaluatie op Zorgkaart Nederland. Dit kan op de website www.zorgkaartnederland.nl en deze website is een onderdeel van de Patiëntenfederatie Nederland.

 

Wat is Zorgkaart
ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen met elkaar. ZorgkaartNederland werkt ook aan openheid in de zorg. De waarderingen van klanten laten zien hoe mensen zorg ervaren.

 

Al Firdaus Zorg evalueren
Wilt u uw waardering of feedback over onze diensten en zorgverlening uiten? Dit kan binnenkort bij ZorgkaartNederland.

Zorgdomein

Omdat er steeds meer informatie digitaal wordt uitgewisseld tussen zorginstellingen is het noodzakelijk deze privacygevoelige informatie te beveiligen. Voor persoonsgegevens en andere privacygevoelige informatie is de reguliere email namelijk onvoldoende veilig. Omdat Al Firdaus Zorg veel waarde hecht aan de privacy van onze klanten, werken wij met systemen die de veiligheid van privacygevoelige informatie kunnen waarborgen. Zo kunnen we op een beveiligde manier informatie uitwisselen met bij voorbeeld de huisartsen van onze klanten.

 

ZorgDomein
Al Firdaus Zorg heeft gekozen om met de berichtenservice van ZorgDomein te werken, omdat het veel veiliger is dan mailen en veel efficiënter is dan bellen. Zorgdomein biedt veel voordelen zoals het makkelijk kunnen aanpassen van relevante informatie naar het patiëntendossier. Hiernaast is het ook handig voor het verrichten van transmuraal overleg en het samenwerken met huisartsen, apotheken, fysiotherapeuten enzovoorts.

Algemene voorwaarden

Onze reglementen zijn bedoeld om duidelijkheid te geven aan cliënten, derden en medewerkers. Wij voldoen graag aan onze verplichting om goed gedocumenteerde reglementen te overleggen, klik daarvoor op onderstaande links om de volgende reglementen in te zien. Wil je meer informatie, stuur ons dan een bericht. Om goede zorg of hulpverlening mogelijk te maken, hebben wij algemene voorwaarden opgesteld. 

Zie de pagina voorwaarden voor meer informatie. 

Privacy beleid

Om goede zorg of hulpverlening mogelijk te maken, leggen wij uw persoonlijke gegevens vast. U heeft op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegevens recht op bescherming van die gegevens. Wij beschermen ten alle tijden de privacy van cliënten van Al Firdaus Zorg. Wij zullen persoonlijke informatie op wat voor manier dan ook niet verkopen of verspreiden.
Zie de pagina voorwaarden voor meer informatie.

Cookies

Zoals andere websites onthoudt uw browser uw inloggegevens, op deze manier kan er makkelijk herhaaldelijk worden ingelogd. Deze informatie zal alleen op de computer van de desbetreffende inlog blijven staan. Als u cookies heeft uitgeschakeld, moet u uw wachtwoord elke keer invoeren om toegang te krijgen tot uw persoonlijke pagina.

 

Andere partijen
Al Firdaus Zorg verzamelt uw e-mailadres om nieuwsbrieven te versturen. Uw e-mailadres zal niet gebruikt worden om te verkopen of te verspreiden. Voor de nieuwsbrief kunt u uzelf in elke email afmelden voor de nieuwsbrief service.

 

Veiligheid

Wij maken gebruik van de voorzorgsmaatregelen om persoonlijke informatie alleen vrij te geven aan derden die dit daadwerkelijk nodig hebben en waarvan wij zeker zijn dat deze instanties dit niet zullen verspreiden. Wij zijn niet verantwoordelijk voor een eventuele inbreuk op de veiligheid van de acties van deze partijen.

 

Uw toestemming
Door het gebruik van onze website, geeft u Al Firdaus Zorg toestemming om informatie over de bezochte pagina’s te verzamelen. Als u zich registreert bij Al Firdaus Zorg, machtigt u Al Firdaus Zorg om uw informatie te gebruiken als klantgegevens. Hierin kunnen wijzigingen worden aangebracht, wij raden u aan om deze pagina te controleren op veranderingen.

Klachtenreglement

De wensen van onze clienten staan centraal voor de medewerkers van Al Firdaus Zorg. Wij proberen ons werk daar zo goed mogelijk op af te stemmen. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent over onze dienstverlening of dat er (on)bedoeld iets is gebeurd waar u mee zit.

Mocht dit het geval zijn, dan kunt u dit bespreken met de medewerker over wiens werk u ontevreden bent. Komt u er samen niet uit, dan neemt u contact op met de leidinggevende van de medewerker. Als ook dit niet tot een oplossing leidt, kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de directie van Al Firdaus Zorg. Al Firdaus Zorg zal eveneens aangesloten worden bij een onafhankelijke klachtencommissie.

Zie de pagina voorwaarden voor meer informatie.

Klokkenluidersregeling

Al Firdaus Zorg vindt het belangrijk dat haar werknemers – en anderen, die in een contractuele relatie tot Al Firdaus Zorg staan en voor wier handelen of nalaten Al Firdaus Zorg verantwoordelijk is – op een adequate en veilige manier melding kunnen maken van vermoedens van onregelmatigheden of misstanden binnen de organisatie Al Firdaus Zorg, zodat die kunnen worden opgelost.

Om zorgvuldig om te (kunnen) gaan met een vermoeden van een onregelmatigheid of misstand, is een Klokkenluiders Regeling van groot belang. In dit Reglement wordt uitgewerkt hoe vermoedens van onregelmatigheden of misstanden dienen te worden gemeld en volgens welke procedure die melding vervolgens wordt behandeld.

Met dit reglement geeft Al Firdaus Zorg uitvoering aan de Wet Huis voor klokkenluiders en artikel 3.1.5. van de Zorgbrede Governancecode.

Zie de pagina voorwaarden voor meer informatie.

© Al Firdaus Zorg - 83623868 (KvK-nummer)